De Digimes Universel is een 5 kHz draagstroombrug voor resistieve, inductieve of differentiële transformatortransducers die zijn aangesloten in een volle of halve brug. De gevoeligheid is door de gebruiker instelbaar tussen 2 mV/V en 100 mV/V volgens zes meetbereiken. Versterking en offset kunnen worden aangepast met potentiometers om kalibratie van de sensor mogelijk te maken.
Er is ook de Digimes Compact, die is gewijd aan één sensor.
Dit zeer compacte optische systeem met een origineel ontwerp maakt het mogelijk om twee lensegroepen perfect coaxiaal over meerdere millimeters te bewegen. Het wordt bijzonder aanbevolen voor toepassingen die een constante uitlijningsnauwkeurigheid vereisen bij het verplaatsen van de lenzen. De perfecte coaxialiteit van de lenshouders wordt gegarandeerd door een gezamenlijke, in één bewerking vervaardigde boring. Talrijke afmetingsmodificaties maken een perfecte aanpassing aan het toepassingsgerichte optische ontwerp mogelijk. Dankzij het gebruik van perfect afgestemde kogelkasten, maakt zijn wrijvingsarme verschuifmechanisme intensief gebruik mogelijk en biedt het een ongeëvenaarde levensduur zonder speciale onderhoud.
De CLA LC-01 en LC-1 zijn bidirectionele, inductieve krachtensensoren. Het meetsysteem bestaat uit een verplaatsingssensor waarvan de mobiele kern is verbonden met twee bladvormen van koper-berylliumveren. De meting van de veerbuiging, die evenredig is aan de te meten kracht, wordt uitgevoerd door een inductieve sensor met draagfrequentie. De meetas is verwisselbaar, waardoor het gebruik van een speciale as mogelijk is.
Om koppel en kracht te meten, is er een breed scala aan sensoren beschikbaar. Al deze sensoren zijn bidirectioneel, inductief of resistief van aard, met een goede lineariteit en verwaarloosbare hysterese. Deze sensoren maken het mogelijk om koppel te meten van minder dan 1 uNm tot 1 Nm.
Dit zeer compacte optische systeem met een origineel ontwerp maakt het mogelijk om twee groepen lenzen perfect coaxiaal over enkele millimeters te verplaatsen. Het wordt bijzonder aanbevolen voor toepassingen die een constante uitlijnprecisie vereisen bij het verplaatsen van de lenzen. De perfecte coaxialiteit van de lenshouders wordt gegarandeerd door een gemeenschappelijke boring die in één bewerking is gefreesd. Talrijke dimensionale aanpassingen maken een perfecte aanpassing aan het optische ontwerp gerelateerd aan de toepassing mogelijk. Door het gebruik van perfect afgestelde kogelkappen is het laag-frictie vertaalmechanisme het beste geschikt voor intensief gebruik en biedt het een ongeëvenaarde levensduur zonder bijzonder onderhoud.
Magtrol's Cogging Test Systeem is een op zichzelf staand testsysteem dat is ontworpen om Detent Torque, Cogging Torque en Friction Torque te controleren en te meten. Het testsysteem omvat een precisie-geared motor, een TS Series Torque Sensor met een geïntegreerde encoder van 5.000 pulsen. CTS 100 tot CTS 102 hebben ingebouwde beveiligingskoppelingen om overbelasting van het systeem te voorkomen door verkeerd gebruik wanneer het systeem niet in gebruik is. De geared motor drijft de MUT (Motor Under Test) aan met een lage snelheid van 1 tot 10 rpm (respectievelijk 8 rpm voor CTS 103 en CTS 104), terwijl het de cogging torque met betrekking tot de hoekpositie verwerft. De koppelmeting bestrijkt een bereik tot 1 N∙m (afhankelijk van de geselecteerde koppel sensor) met een nauwkeurigheid van ± 0,1 mN∙m (voor TS 100 – 50 mN∙m en TS 101 – 100 mN∙m). De uitvoerbare software bestuurt het systeem en toont de verworven gegevens. Het biedt nauwkeurige piek-tot-piek metingen van cogging torque en toont X-Y of polaire grafieken evenals FFT-analyse. ... meer informatie www.magtrol.com
Koppel Detectie:<1mN∙m ... 1N∙m
Nominale koppelbereik:50/100/200/500/1000mN∙m
Nauwkeurigheid:0,1% van het nominale koppel
Hoekdetectie:0,018° (5000 Pulses Per Revolution)
Bedrijfsnelheid:1 tot (8)10rpm
Bedrijfsrichting:CW / CCW
- Standaard Navette (Shuttle) 48x48mm
- RFID-technologie
- Traceerbaarheid gegarandeerd door OMS®-routingsoftware
- Hoofdzakelijk gebruikt in de horloge-industrie en microtechniek
- Traceerbaarheid van de workflow
Voorbeelden:
- Montage lijn voor spiraalveren
- Montage lijn en controle van veerhuizen
- Flexibele montage lijn
- Dynamische montage lijn
Het onmisbare meetinstrument voor koppelmetingen in het laboratorium of in de productie. De Barimètre® werkt via een pc met een ingebouwd Windows-besturingssysteem. Dit zorgt voor een ideale connectiviteit en een autonome werking van het apparaat.
CLA biedt een compleet assortiment sensoren die allemaal bidirectioneel, inductief of resistief zijn en een goede lineariteit en verwaarloosbare hysterese mogelijk maken. Deze sensoren kunnen momenten meten in het bereik van 1 µNm tot 1 Nm.
De Magtrol KG-06 Extensometer is ontworpen voor het meten van vervormingen van constructie- of bewerkte onderdelen onder belasting. Omdat het uitgangssignaal evenredig is aan de aangebrachte belasting, kan het zowel als een lastcel als een krachttransducer worden gebruikt.
De KG-06 Extensometer is ideaal voor het meten van vervormingen waar grote transducers niet geschikt zijn. De kleine afmetingen en de platte montage maken het eenvoudig om vervormingen op staalconstructies te controleren.
Vervormingstransducer, impedantie: 1000Ω
Beschermingsklasse: IP65
Compacte afmetingen: 6,5 mm hoogte
Kenmerken:
- Afmetingen van de microplaten 130X90mm
- Bewegingsbesturing in positie via een Ethernet-protocol
- Configureerbare verplaatsings- en versnellingssnelheden
- Nauwkeurige en trillingvrije positionering zodat een optimale aflezing mogelijk is
- In de meetmodus optionele microplaattrilling om de vloeistof te schudden
De krachtsensor SC-002 is bidirectioneel en resistief. Het meetsysteem bestaat uit een halfgeleider rekstrook. De meetpunt bestaat uit een staaf met een diameter van 0,5 mm met een positioneringsgroef voor kalibratie en meting. De sensor is speciaal ontworpen voor een hoge eigenfrequentie.
Grâce à sa conception, qui rend toute maintenance inutile du fait de l’absence de roulements, le couplemètre plat TF de Magtrol propose une solution compacte offrant de nombreux avantages. Sa grande rigidité en torsion permet de le monter directement sur l’axe de la machine ou sur la bride, évitant ainsi l’utilisation d’un accouplement sur un côté. Ceci permet une intégration aisée dans toute installation de mesure, tout en réduisant la taille et le coût.
Le couplemètre plat TF fait appel à un système de télémétrie pour transmettre avec grande précision les signaux provenant d’un pont de mesure à jauges de contrainte. Un amplificateur de signal embarqué conditionne le signal avant de le moduler à haute fréquence et de le transmettre par induction au conditionneur, via le transmetteur HF. Au niveau du conditionneur, ce signal numérique est transformé en une sortie analogique ±5VDC.... plus d'info www.magtrol.com
Transmission sans contact du signal par télémétrie: (couple plus élevé sur demande)
Couple:20 N·m ... 150 kN·m (couple plus élevé sur demande)
Précision:0.1% ... 0.2% (0.05% option) (limite d’adhérence)
Surcharge admissible:jusqu’à 200%
Plage de mesure:200%
Surcharge de rupture:400%
Classe de protection:IP42 (IP54 option)
Capteur de vitesse (option):mesure de la vitesse de rotation
Utilisation à haute température:jusqu’à 125°C (option)
Ideale automatiseringsoplossingen voor het in- en uitladen van onderdelen bij productie machines, persen, meetstations, enz. Eenvoudig, nauwkeurig, herhaalbaar en betrouwbaar.
De CLA-robotcel bestaat uit de volgende componenten:
Een gewrichtsrobot of Scara met specifieke grijpers
Een camera-installatie voor de detectie van onderdelen
Een in- en uitlaadsysteem voor onderdelen
Veiligheidsvoorzieningen (cabines, aardingmatten, detectiesystemen, enz.)
Automatische kalibratie van de camera
Reinigingsinstallatie
Elke toepassing is bestudeerd en gesimuleerd om de ideale oplossing te bepalen
Mikrotiterplaat.
CLA is een kenniscentrum voor de Mitsubishi-robots.
De MSD Mega Speed Dynamometer is de nieuwste innovatie van Magtrol op het gebied van motor- en systeemtests op zeer hoge snelheid. Uitgedaagd door zijn vele klanten in de tandheelkundige en chirurgische sector, duwt Magtrol de grenzen naar een ongekend niveau.
Het remeffect is gebaseerd op de inductieve wervelstromen op een aluminium schijf die direct op de as van het DUT (Device Under Test) is gemonteerd. Het koppel wordt zonder wrijving gemeten door een reactiekoppel sensor van 20 mN·m met een resolutie van 0.01 mN·m. Vanwege het thermische effect op de schijf is de Mega Speed Dynamometer niet geschikt voor uithoudingstests, maar kan deze worden gebruikt om een snelle curve te genereren of punt-voor-punt tests uit te voeren. Een infraroodsensor bewaakt de temperatuur van de schijf en stopt de test in geval van oververhitting... meer info: www.magtrol.com
Snelheid: ≥ 400000 min-1
Remvermogen: 20W (5min) / 40W (15s)
Nominaal koppel: 20 mN·m
Nauwkeurigheid: ±0.2%
Zeer lage inertie: ~8x10-9 kg·m2
Norm: Mondzorg - Test van handstukken en motoren volgens ISO 14457:2017
Optie: Bevestiging voor motoren of instrumenten
Standaard shuttles 80x80mm
- RFID-technologie
- Traceerbaarheid gegarandeerd door de OMS-routeringssoftware
- Hoofdzakelijk gebruikt in de horloge- en microtechniek
De MSD Mega Speed Dynamometer is de nieuwste innovatie van Magtrol op het gebied van zeer hoge snelheid motor- en systeemtesten. Uitgedaagd door zijn talrijke klanten in de tandheelkundige en chirurgische sector, duwt Magtrol de grenzen naar een niveau dat nog nooit eerder is bereikt.
Het remeffect is gebaseerd op Eddy-Current die wordt geïnduceerd op een aluminium schijf die direct op de as van het DUT (Device Under Test) is gemonteerd. Koppel wordt wrijvingsloos gemeten door een 20 mN·m Reactiekoppel Sensor met een resolutie van 0,01 mN·m. Vanwege het thermische effect op de schijf is de Mega Speed Dynamometer niet geschikt voor uithoudingstests, maar kan deze worden gebruikt om een snelle curve te genereren of punt-tot-punt testen uit te voeren. Een infraroodsensor bewaakt de temperatuur van de schijf en stopt de test in geval van oververhitting. De schijf kan worden ontworpen en geconfigureerd op basis van de motorparameters. Het systeem is contactloos, waardoor uitlijning niet kritisch is en de traagheid zeer laag is (geen wrijving, geen residueel of sleepkoppel).... meer info: www.magtrol.com
Snelheid: ≥ 400000 min-1
Remvermogen: 20W (5 min) / 40W (15 s)
Nominaal: 20 mN·m
Nauwkeurigheid: ±0,2%
Zeer Lage Traagheid: ~8x10-9 kg·m2
Standaard: Tandheelkunde - Handstuk en Motor Testen volgens ISO 14457:2017
Optioneel: Motor of Handstuk Bevestiging
4-vinger elektrische grijper
- Controle van kracht en snelheid
- Compact
- Nauwkeurig
- Stil
- De PE410A grijper is gecontroleerd. Het is dus ook mogelijk om de
openingspositie van de grijper te regelen.
Om te voldoen aan de groeiende en steeds complexere vraag naar beeldverwerkingssysteem heeft CLA de CLAsight®-oplossing ontwikkeld. Dit is een pakket dat bestaat uit hardware (frame, camera, optiek, verlichting en industriële computer) en een veelzijdige vision-softwaretoepassing voor positionering, esthetische of dimensionale inspectie, tijdmeting door direct aflezen van wijzers, wijzerplaat en datum, evenals optische tekenherkenning (OCR). Aangepast aan uw behoeften zal het het oog van uw robot of de bewaker van uw onderdelen zijn.
Toepassingsvoorbeelden:
- OCR Vision-systeem
- Aflezen van de wijzers van een uurwerk of klok
- Esthetische inspectie
- Positionering van microtechnische onderdelen
Magtrol biedt drie soorten koppeltransducers voor dynamische koppel- en snelheidsmeting. Alle drie de transducermodellen maken gebruik van onze unieke contactloze differentieeltransformator koppelmeettechnologie. Deze meettechnologie biedt vele voordelen, met name dat er tijdens de werking geen elektronische componenten draaien. Elk model heeft een geïntegreerde conditioneringselectronica-module die een 0 tot ±10 VDC koppeluitgang en een open collector snelheidsuitgang biedt. Magtrol's Koppeltransducers zijn zeer betrouwbaar, bieden hoge overbelastingsbescherming, uitstekende stabiliteit op lange termijn en hoge ruisimmuniteit.
Koppelbereik: 0.1N·m ... 10kN·m (0.07lb·ft ... 7375lb·ft)
Nauwkeurigheid: <0.1%
Overbelastingscapaciteit: 200%
Breeklimiet: >400%
Hoge snelheidstoepassingen: tot 50000rpm
Enkele DC-voeding: 20VDC ... 32VDC
Instelbare koppel signaal frequentie doorlaatband: tot 5kHz
Automatische station voor de controle van de gang van uurwerken of horlogekoppen.
- Meting bij 0 en 24 uur
- Geïntegreerde 24-uurs opslag
- Mogelijkheid om meetinstrumenten toe te voegen
- Controle van de gangreserve, bijvoorbeeld na 72 uur
- Gebruik van een robot
- Multi-meetinstrumenten
Productbeschrijving
De Magtrol SK 01 Krachttransducer, gebaseerd op strain gauge-technologie, is ideaal voor de controle van touwen, remklemmen en vergelijkbare apparaten. Het meet de klemkracht, onafhankelijk van de klem, op de longitudinale as van de transducer.
Toepassingen
De SK 01 is beschikbaar in twee verschillende bereiken. Eén voor touwen met een diameter van 28 tot 47 mm voor krachten tot 300 kN en de tweede voor een diameter van 48 tot 92 mm voor krachten tot 400 kN.
Wanneer aangesloten op een SKG 01 Digitale Versterker, is de SK 01 bij uitstek geschikt voor het meten van de klemkracht op liften, skiliften en vergelijkbare toepassingen.
Nominale kracht: 300 kN en 400 kN (andere nominale kracht beschikbaar op aanvraag)
Nauwkeurigheidsklasse: 3%
Beschermingsklasse: IP 66
Automatisering met directe impact: de BARImètre®-automaat kan tot 4 referenties gelijktijdig meten (tot 4 kanalen). Laad uw machine, druk op START en de automaat doet de rest.
De Digimes Universel is een 5 kHz-draagstroombrug voor ohmse, inductieve of differentiële transformatoromvormers in volle of halve brugconfiguratie. De gevoeligheid kan door de gebruiker worden ingesteld tussen 2 mV/V en 100 mV/V, afhankelijk van zes meetbereiken.
Versterking en offset kunnen worden ingesteld met potentiometers om de kalibratie van de sensor mogelijk te maken.
Er is ook de Digimes Compact, die aan een sensor is gewijd.
Het CTS Cogging-test systeem van Magtrol is een zelfstandig testsysteem voor de regeling en meting van het vastloopmoment, het voedingsmoment en het wrijvingsmoment. Het testsysteem omvat een precisie aandrijfmotor, een TS-draaimomentsensor met een geïntegreerde 5.000-puls-encoder. CTS 100-102 hebben een ingebouwde veiligheidskoppeling om bij niet-gebruik een systeemoverbelasting door onjuist gebruik te voorkomen. De aandrijfmotor drijft de MUT (Motor Under Test) aan met een lage snelheid van 1 tot 10 min-1 (respectievelijk 8 min-1 voor CTS 103-104) en registreert daarbij zijn voedingsmoment, gerelateerd aan de hoekspositie. De draaimomentmeting dekt een bereik tot 1 N·m (afhankelijk van de gekozen draaimomentas) met een nauwkeurigheid van ± 0,1 mN∙m (voor TS 100 – 50 mN∙m en TS 101 – 100 mN∙m). Een uitvoerbare software stuurt het systeem en voert de meting en gegevensverzameling uit. ... meer info www.magtrol.com
Draaimomentmeting:<1mN∙m ... 1N∙m
Nominaal draaimomentbereik:50 / 100 / 200 / 500 / 1000mN∙m
Nauwkeurigheid:0,1% van het nominale draaimoment
Hoekdetectie:0,018° (5000 pulsen per omwenteling)
Bedrijfsdraaifrequentie:1 tot (8)10min−1
Bedrijfsrichting:Met de klok mee en tegen de klok in